JABATAN PENGAJIAN MELAYU,
IPG Tengku Ampuan Afzan,
Kuala Lipis, Pahang.
Minggu : 4
Subjek : BBM 3105 Pengajaran dan
Pembelajaran Bahasa Melayu
Berbantukan Komputer
Tempat : Makmal 3 & 4, Jabatan Teknologi Pendidikan
Topik : Pemilihan
Bahan Internet untuk Pengajaran dan
Pembelajaran Bahasa Melayu
-
Memilih
bahan sastera
-
Memilih
bahan tatabahasa
-
Memilih
bahan bidang ilmu lain
Tarikh :
Masa :
|
|||
Bil.
|
Perkara
|
Catatan
|
|
1.
|
Memilih bahan sastera yang boleh
digunakan dalam proses pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu Berbantukan
Komputer.
Simpan bahan berdasarkan kategori
audio, video, grafik dan teks dalam folder “Sastera”.
Contoh bahan:
1.1 Cerpen
1.2 Sajak
1.3 Syair
1.4 Pantun
Soalan :
Nyatakan salah satu aspek kesusasteraan (gaya bahasa, tema, persoalan,
perwatakan, dll) yang digunakan dalam proses pengajaran sastera Bahasa Melayu
Sumber rujukan:
Lampiran: Rujuk kepada folder
“Sastera” dalam Topik 4
|
||
2.
|
Memilih bahan “Tatabahasa” yang boleh digunakan dalam
proses pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu:
Simpan bahan berdasarkan kategori
audio, video, grafik dan teks dalam folder “Tatabahasa”.
Contoh bahan:
2.1 Kata Nama
2.2 Kata Kerja
2.3 Kata Adjektif
2.4 Kata Tugas
2.4 Ayat
2.6 Peribahasa
Lampiran : Rujuk kepada folder “Tatabahasa” dalam
Topik 4
Pembentangan hasil pembelajaran
bagi topik 3, iaitu :
|
||
Tarikh : 14/01/2013
Masa : 10.30-1.30
|
|||
Bil.
|
Perkara
|
Catatan
|
|
1.
|
Memilih bahan “bidang ilmu lain” yang boleh digunakan
dalam proses pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu:
Simpan bahan berdasarkan kategori
audio, video, imej dan teks dalam folder “Bidang
Ilmu Lain”.
Contoh bahan:
Bahan daripada mata pelajaran lain yang boleh
diserapkan dalam mata pelajaran Bahasa Melayu
Sumber Rujukan :
Lampiran
: Rujuk kepada folder “Bidang Ilmu Lain”
dalam Topik 4
Rumusan:
|
||
Tanda Tangan Pelajar Tanda Tangan
Pensyarah
.............................................. ...................................................
(MOHD KAMIRUL
BIN MAD DAUD) (EN.
JALALLUDIN BIN IBRAHIM)
Tarikh : ......................................
|
No comments:
Post a Comment